Blog Post

مصوبه اخیر هیات وزیران بهترین روش احیای زاینده رود است



به گزارش نیوزنگار سان گراف، عباس رضایی صبح امروز شنبه-۲۲ دیماه- در نخستین نشست نیوزی خود با اصحاب رسانه ضمن اشاره به مشکلات آب استان اصفهان گفت: هیچ گونه اختلافی با هم وطنان خود از جمله خوزستانی‌ها، یزدی‌ها و چهار محال بختیاری‌ها نداشته و نداریم.

وی افزود: وقتی از مردم حرف می‌زنیم در واقع با مردم استان‌های دیگر یکسان هستیم و می خواهیم با همراهی یکدیگر و همدلی مشکلات را رفع کنیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: هدف ما انجام وظیفه در چهارچوب قانونی است؛ قرار نیست که هر کدام از ما مجزا باشیم و یا با رفع کردن مشکل اصفهان مشکلی برای دیگر استانها ایجاد شود. قطعا همین دیدگاه را استانهای دیگر نیز دارند.

نگفتم طرح‌های استاندار قبلی کارشناسی شده نبود

وی ضمن تشکر از زحمات و خدمات مهرعلیزاده، در خصوص مسائل آب استان اصفهان گفت: هیچ کجا نگفتم که ۷ طرح استاندار قبلی کارشناسی شده نبود، بلکه گفتم با توجه به قوانین بالا دستی، شرایط محیط زیستی، آب و هوایی، اقلیمی و … طرح‌ها را سنجیده، بررسی کارشناسی خواهیم کرد و برای اجرای آنها اقدام می کنیم.

استاندار اصفهان گفت: در شرایط کنونی ۴۵۰ میلیارد تومان پولی که صنایع باید بابت فروش آب می دادند، در حساب است، از این مقدار حدود ۹۰میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصول شد و حدود ۷۵ میلیارد تومان را بابت حق آبه به کشاورزان دادند.

حجم مخزن زاینده رود؛ ۱۵۵ میلیون متر مکعب

رضایی به بیان آخرین آمار بارندگی و حجم مخزن زاینده رود در سال گذشته و جاری پرداخت و گفت: حجم مخزن زاینده رود امسال ۱۵۵ میلیون متر مکعب است؛ حجم مخزن در سال گذشته ۱۳۸ میلیون متر مکعب بوده است.  بر این اساس، میانگین حجم مخزن ۶۳۷ میلیون متر مکعب و میانگین حجم ورودی ۲۰۸ میلیون متر مکعب بوده است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: سیاست من تعامل و پیگیری با همه استان‌ها است، خشکی زاینده‌رود ننگ ما است و باید جدای از جناح بازی این مشکل را رفع کنیم. مصوبه اخیر هیات وزیران بهترین روشی است که ساماندهی رودخانه کارون و احیای سد زاینده رود را در برنامه دارد و ممکن است در این میان طرح های‌جدیدی صورت گیرد.

۱۳۹۹، سال راه اندازی قطار سریع السیر تهران-اصفهان

وی در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های خود گفت: اصفهان چند طرح داشته که از زمان قبل مانده؛ یکی از آنها قطار سریع السیر تهران-اصفهان بوده است و بنابراین یکی از برنامه‌های استانداری پیگیری این مسئله است.

استاندار اصفهان گفت: برای ساخت و راه اندازی این قطار، با چینی‌ها همکاری شده و به میران ۱۳.۶ میلیارد یوان چینی برای حمایت از این پروژه به سازمان قطار شهری و .. داده شده است و تا سال ۱۳۹۹ شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

رضایی خاطر نشان کرد: مشکل دیگر این است که اصفهان ایرلاین مخصوص خود را ندارد؛ بنابراین کارگروه آن را تشکیل دادم. قرار است یک شرکت سهامی درست و به شرکت سهامی عام تبدیل شود، این امر ایجاد اشتغال می کند و استقبال خوبی نیز از آن شده است.

احزاب اصفهان پیگیر تشکیل خانه احزاب باشند، استانداری حمایت می‌کند

استاندار اصفهان در رابطه با تشکیل خانه احزاب در اصفهان گفت: اولویت من مسایل آب است، اما در حوزه مسائل سیاسی به دنبال ایجاد فضای نشاط هستیم.  در حال حاضر خانه احزاب تنها در تهران وجود دارد، اما احزاب اصفهان نیز باید پیگیر تشکیل خانه احزاب باشند تا ما نیز حمایت کنیم.

این نیوز تکمیل می شود…

About sungraph

Related Posts